Jednoduché cviky vitální jógy

17. října 2013 v 16:44 | M. |  Cvičení
Podzimní melancholie by vás mohla zahnat k lednici, a tím pak i k nechtěnému nabírání kil. Lektorka Kateřina Bílková vám ukáže cviky, které umí zlepšit náladu, zklidnit mysl a dodat vitalitu.

"Příčinou psychické rozladěnosti jsou velice často hormony, které mohou způsobit nevyváženost v organismu," říká známý protagonista jógy Václav Krejčík z Energy studia. A jelikož nyní přichází období, kdy už radost nečerpáte ze slunečních paprsků, je potřeba si ji hledat jinde. Cvičení může být jedním z tipů. Umí totiž náladu vylepšit. Zkuste proto speciální sestavu, kterou pro vás Václav Krejčík připravil. Ta pochází z nového typu lekce vitální jógy, která je zaměřena na vyrovnávání hormonů v těle. Její ukázku jsme pro vás nafotili s lektorkou Kateřinou Bílkovou. S chutí do toho!

Lektorka Kateřina Bílková vám předvede sestavu cviků, které vás zbaví podzimních chmur


1. Poloviční půlměsíc (úklony stranou)

Ještě než se pustíte do jednotlivých cviků, zkuste provést pro ovlivnění lymfatického a endokrinního systému 10 kol pozdravu slunci. Pak se postavte s chodidly na šířku boků. Dejte pokrčené paže v týl. S výdechem se ukloňte do jedné strany a s nádechem se vraťte zpět. Cvičte na každou stranu. Opakujte každou stranu 10krát.

Tenhle cvik vám pomůže pročistit hlavní cévy lymfatického systému; Marie Bartošová





















Foto: Marie Bartošová - Tenhle cvik vám pomůže pročistit hlavní cévy lymfatického systému

2. Pozice psa hlavou dolů

Jako výchozí zvolte pozici vzporu na čtyřech (kolena a ruce). S výdechem zatlačte do dlaní a zvedněte pánev v sedacích kostech co nejvíce nahoru. Stáhněte kostrč pod sebe (bez zapojení hýždí). Chodidla směřujte do země. Narovnejte se v zádech a nohách. V pozici vydržte na 10 nádechů a výdechů.

Pozice je vhodná pro prokrvení hlavy, hypotalamu a hypofýzy; Marie Bartošová


















Foto: Marie Bartošová - Pozice je vhodná pro prokrvení hlavy, hypotalamu a hypofýzy

3. Protažení vpřed

Z výchozí pozice psa hlavou dolů vykročte chodidlem mezi dlaně. Zadní dolní končetinu zpevněte a s nádechem protlačte hrudník vpřed. Opačnou ruku položte na vnitřní stranu chodidla přední dolní končetiny. S nádechem začněte paži zvedat a s výdechem zastavte v pozici. Snažte se, abyste zmáčkli břicho o stehno. Prohlubte dýchání. Zůstaňte v pozici na 10 nádechů a výdechů.

Tímto cvikem si masírujete oblasti břicha a vaječníků; Marie Bartošová


































Foto: Marie Bartošová - Tímto cvikem si masírujete oblasti břicha a vaječníků

4. Pozice z krutu vsedu

Posaďte se s nohama před sebou. Pokrčte pravou dolní končetinu a překřižte ji přes napnutou levou. S nádechem opřete pravou dlaň za tělo a levou paži zvedněte vysoko, abyste se za ní protáhli. S výdechem zapřete levou paži za pravé koleno (stehno). S dalším nádechem se znova protáhněte do výšky a s výdechem otočte tělo ve směru pravého ramene. Přetočte i bradu a oči do koutků. Zůstaňte v pozici na 10 nádechů a výdechů.

Pozice je vhodná pro stimulaci vaječníků a slinivky břišní; Marie Bartošová


















Foto: Marie Bartošová - Pozice je vhodná pro stimulaci vaječníků a slinivky břišní

5. Pozice kobry

Vleže na břiše položte dlaně do úrovně ramen. Spojte nohy a nechte je zapřené o nárty. Uvědomte si sedací kosti a směřujte je k patám, aby se natáhla oblast bederní páteře, a tím pádem stydká kost bude přitlačená k zemi. Toto nastavení středu těla nezrušte, když s nádechem zapojíte zádové svaly a zvednete trup mírně od země, aniž byste tlačili do dlaní. Dlaně jen podporují pozici a břicho zůstává stále na zemi. S výdechem se vraťte do výchozí pozice.
Opakujte 10krát plynule za sebou a v posledním opakování lehce zatlačte do dlaní a zůstaňte s pokrčenými pažemi ve výdrži. Po pozici se zkuste sbalit do sedu na patách a uvolněte trup přes stehna. Uvolníte záda.

Díky tomuto cviku si vyladíte oblast břicha, slinivky břišní a nadledvinek; Marie Bartošová


















Foto: Marie Bartošová - Díky tomuto cviku si vyladíte oblast břicha, slinivky břišní a nadledvinek

6. Pozice mostu

Vleže na zádech pokrčte nohy na šířku boků. Paže jsou podél těla a prsty dosahují k patám. S nádechem zatlačte do chodidel a zvedněte pánev nahoru. Zůstaňte na 10 nádechů a výdechů. Zvedejte pomocí tlaku chodidel, ne pomocí stažení hýžďových svalů.

Pozice na horní fotce je pro pokročilejší, spodní zvládnete také. Tento cvik je vhodný pro ovlivnění štítné žlázy; Marie Bartošová


































Foto: Marie Bartošová - Pozice na horní fotce je pro pokročilejší, spodní zvládnete také. Tento cvik je vhodný pro ovlivnění štítné žlázy

7. Pozice svíčky

Z lehu na zádech přeneste nohy za hlavu. Dlaněmi podepřete záda směrem co nejníže k ramenům. Zapřete se za lokty a nadloktí. S nádechem zvedněte nohy nad hlavu. Prohlubte dech a vnímejte dech do břicha. Můžete zkusit i s pokrčenou nohou, vystřídejte obě. Zůstaňte na 10 nádechů a výdechů a vraťte se zpět.

Pozice je účinná pro sníženou funkci štítné žlázy, ale necvičte ji v období menstruace; Marie Bartošová





















Foto: Marie Bartošová - Pozice je účinná pro sníženou funkci štítné žlázy, ale necvičte ji v období menstruace

8. Pozice ryby

Vleže na zádech položte natažené paže pod tělo. Dlaně jsou otočené dolů a hýždě leží zhruba na zápěstích. Stáhněte lokty k sobě, zatlačte do nich a přes tento tlak se zvedněte. Hlava se uvolní do záklonu a lehce se o temeno hlavy opře. Prohlubte dech do hrudníku.

Necvičte, pokud máte problém se záklony; Marie Bartošová


















Foto: Marie Bartošová - Necvičte, pokud máte problém se záklony

Relax na závěr

Po odcvičených pozicích se položte na záda a chvíli relaxujte. Všechny pozice a výdrže v nich řiďte dle svých možností a schopností.
zdroj: prozeny.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Kubi Kubi | Web | 17. října 2013 v 17:49 | Reagovat

Zajímavé:) Možná někdy zkusím:)

2 phuonghany phuonghany | Web | 17. října 2013 v 18:07 | Reagovat

Děkuju za pochvalu:-)
jinak, jóga mi přišla vždycky nudná, nevím proč a vůbec by mě nenapadlo že při ní zhubnu O.o někdy určitě vyzkouším, stojí to za to:-)

3 phuonghany phuonghany | Web | 17. října 2013 v 18:22 | Reagovat

Fakt? tak to po Jillian určitě zkusím:D zdravá asi jo, ale kdybys viděla kolik má kalorií...fuj. a já to snědla celý!:D achjo. A děkuju, na zumbu jdu asi za dvě hoďky, tak doufám, že trošku vypařím tu čočku:D:D

4 Sisley Sisley | Web | 17. října 2013 v 21:53 | Reagovat

jojo vím, že tam toho mám málo, ale většinou na to není čas, když mám čas tak se snažím jíst 5x denně ale středa a čtvrtek je takový náročný + dny v práci.. :-/ Jinak nějaké cviky takové i provozuji :-) jsou fajn :-)

5 Klárka Klárka | Web | 18. října 2013 v 10:47 | Reagovat

Děkuju, už začínají bejt ty cviky zatraceně těžký :D

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama
NAVŠTĚVUJI ...
.
.